Zadnje objave
9.6.2014
Revolucija
19.2.2014
Pentlja na darilu ali zadnja milja
6.12.2013
Samostojni
11.11.2013
“Če bi jaz bil na vašem mestu”
3.3.2013
Mobilni El Clasico
7.1.2013
Zmagovalni DNK
10.12.2012
Igra zmajev
Mobilni El Clasico
Vsako leto se v februarju katalonska prestolnica za nekaj dni spremeni v središče sveta, kar se tiče mobilnih tehnologij. Letos je dogodek presegel zmožnosti romantičnega manjšega sejmišča na Placa Espanya, zato so razstavljavci napolnili osem hal novejšega razstavišča bližje letališču. Množica ljudi je res ogromna, prav tako število razstavljenih produktov. Za obiskovalca, ki odide na ta, ne prav poceni dogodek, je nujno, da si vnaprej razporedi svoj čas, sicer se mu zlahka zgodi, da v nekaj dneh ne pride do vseh željenih razstavnih prostorov. Drži sicer, da se nekateri večji proizvajalci mobilnih naprav, med njimi Blackberry in Apple, ne odločajo za predstavitev na tem dogodku, zato pa je vsaj zame to vsakoletna priložnost za soočenje s hitrostjo kitajske ekspanzije v svetu. Pri nas še relativno slabo poznan Huawei vsako leto zakupi večji razstavni prostor, po celem mestu se vozijo limuzine z njihovimi logotipi, kar je odraz močne lobistične dejavnosti v ozadju. Ko prehodiš prvih nekaj hal, pomisliš, da je celoten dogodek organiziran kot predstavitev izdelkov iz Daljnega vzhoda pretežno evropski klienteli. Obdobje, ko so Kitajci pomenili predvsem sinonim za nespoštovanje pravic intelektualne lastnine, gre sodeč po videnem proti koncu in na določenih tehnologijah prednjačijo pred ZDA in Evropo. Precej zaskrbljujoče je dejstvo, do katerega sva prišla z Miho iz Celtre med kosilom v tamkajšnjem hotelu ob razstavišču. Namreč, ob poplavi izdelkov iz Daljnega vzhoda, Indije in (precej manj) iz ZDA, Evrope v tej igri praktično ni. Upoštevaje dejstvo, da je bila pojavnost Nokie in Ericssona zelo medla v primerjavi z njihovo konkurenco, dejansko ni mnogo prebojnih tehnologij, ki bi izvirale s Stare celine. Mobile World Congress ni le sejem, je predvsem priložnost za sestanke z ljudmi iz industrije. Namesto, da bi obiskal nekaj evropskih in tudi ameriških krajev, sem lahko sestankoval tukaj na enem mestu z vsemi in prihranil čas. Je tudi "social" dogodek, saj si sprejemi sledijo vsak večer in največji svetovni igralci poskrbijo tudi za največje zabave. Med slednjimi je kultna tista, ki jo organizira Google/Android in verjetno je to ena redkih priložnosti, ko ponosni Apple uporabniki nekoliko manj vzneseno mahajo s svojimi iPhoni. Dogodek je tudi priložnost za predstavitev nacionalnih in regionalnih start-up ekosistemov. Opazil sem mnoge prostore večjih in manjših držav. Seveda med njimi ni bilo Slovenije, čeprav imamo "materiala" za tovrstno predstavitev več kot dovolj. Toliko o nacionalni politiki spodbujanja na znanju temelječih industrij z visoko dodano vrednostjo. Skratka, ali je MWC resnično dogodek, vreden znatnega stroška (minimalno 700 € za osnovno vstopnino + namestitev po napihnjenih cenah v tem času)? Za vsakogar, ki ima možnost združiti več sestankov, se družiti z investitorji, razvijalci in prodajalci v tej industriji, vsekakor. Za firbce in raznorazne "gadget freaks" pa nikakor ne. Letos je dogodek sovpadel z nogometnim El Clasicom, kar je gotovo prispevalo k še večjemu interesu za obisk. Za nekoliko slabše razpoloženje na torkovi zabavi je poskrbela Barca, ki je klonila proti kraljevemu klubu. Pa še to: če se odločite za obisk, se pripravite na slabe letalske povezave Ljubljane z Barcelono. Iz bližnjih Benetk so na voljo vsakodnevni poleti z nizkocenovnim (in porazno-kvalitetnim) Vuelingom. Prihranite nekaj živcev tudi za ta del, ker jih boste verjetno potrebovali.